L´emparrada
Doncs mireu, avui m´he inspirat i he anat una estoneta a l´hort, amb el Formi. He estat fent una mica de feina, bàsicament emparrar les tomaqueres, així que ja només ens haurem de preocupar de anar regant-les de tant en tant.
I us preguntareu com està... ple d´herbes, el llimoner sembla una mica xungo, tindrem: prunes, sindries, tomaquets, pebrots, alls, alberginies, cogombres, cebes, cols, patates, maduixes, caquis, i llenties, romaní, menta, "perejil", fonoll...
Els nostres veins estaven de festa, fent una sardinada que feia molt bona olor.
I més o menys així està la cosa.
Principis de novembre 8/11/09
I al setembre que en queda?

Alberginia, petiteta però ben maca.
Les alberginieres encara tenen flors, ¡uuuuuummmm! encara podrem treure per un altre sopar.

Sindria, aquesta és la més grossa però en tenim més.

Gira-sol, amb un barret perquè els ocells no s´els mengin i per atreure els veïns, jeje.

Sorgo, tomaquet i cacahuet.
Ja veieu que tenim moltes coses, i si la pluja que esta caient ho permet i el fred no ho espatlla tindrem molt que menjar.
I en aquests mesos que venen prometo que ens haurem d´emmerdar molt, jejeje.
Les portes d'entrada de l'hort han mort!!
A l'entrada vaig veure en un costat el cos inert de la nostra estimada porta somier, destrossat d'una forma que només ho pot haver fet un ésser sense cor. Amb bona part de la banda esquerra gairebé ireconeixible, i el cos desgarrat amb trossos d'ella escampats per tot l'escenari de la desgràcia, que feien evident com la porta va intentar aguantar estoicament els embat de qui li volia fer mal, però malauradament l'edat no perdona i al ser tant vella no va poder resistir gaire temps, i finalment, va ser derrotada i assasinada.
Un cop els assassins van eliminar-la es van apropar cobardament a la nostra porta de fusta, penseu que van tenir pietat amb ella? doncs no! ella que no ha fet mai mal a ningú i no tenia cap forma de defensar-se, va ser també brutalment assassinada, i van deixar el seu cos escuarterat en un costat, arraconat i sense vida.
Però les desgracies no venen soles i també vaig adonar-me que les tomaqueres havien perdut els fills, una part els hi havien pres i una altra, estaven escampats pel terra com una catifa de color roig i verd. I encara no contents amb la ratzia sofer-ta en el nostre hort, encara van atacar els dels veins, deixant les pobres plantes sense descendència, tomaqueres, pebroteres, alberginieres, carbasseres... cap es va salvar.
I jo em pregunto si qui roba als rics és un eroi, qui roba als probres que és . . .
. . . un mal parit?
ABRIL 2009
Voleu saber què tenim plantat a l'hort? Quin dia es va plantar? Quan es recollirà?... Doncs només cal que aneu mirant els plànols que anirem penjant al superblog de l'hort.
Us passem el primer plànol amb data 10 d'abril del 2009.
Tenim tomàquets, cebes, naps, pastanagues, faves, pebrots, patates, enciam, cols, alberginies, bledes... i molt aviat, plantarem diverses llavors de nova adquisició. (que ja us explicarem a "sortides horteres" d'on han sortit).
Calço què?
(aquí es pot veure el nostre hort des del talus
de la gran via, l´hort és des de on sóm tots fins el pi, i ja veieu on són els
cotxes)
(que enfeinats que estàn tots)

(s´em fa la boca aigua, no us passa el mateix)
Abraços i petons per a tothom, i moltes gràcies per les fotos Luitxi.

